فروش اقساطی محصولات نویان صنعت ایرانیان
خانهخط تولید خط تولید رب گوجه فرنگی

خط تولید رب گوجه فرنگی

20 تیر 1401
0 1461
خط تولید رب گوجه فرنگی

رب گوجه فرنگی یکی از چاشنی‌های سالم و طبیعی است که خواصی حتی بیشتر از خود گوجه فرنگی داشته و روزانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. خط تولید رب یکی از پرسودترین خطوط تولید است که با تولید رب باکیفیت می‌تواند سود بالایی نصیب شما کند. شرکت نویان صنعت ایرانیان تجهیزات خط تولید رب گوجه فرنگی را هم در مقیاس صنعتی و هم در مقیاس خانگی طراحی و تولید می‌کند. این ماشین آلات فرآیند تهیه رب گوجه فرنگی را بسیار تسهیل کرده است.

خط کامل رب گوجه فرنگی صنعتی

رب گوجه فرنگی را می‌توان به وسیله دستگاه‌های خط تولید رب گوجه فرنگی چه در کارخانه‌های بزرگ تولید مواد غذایی و چه کارگاه‌های بزرگ و کوچک تهیه رب گوجه فرنگی تهیه کرد. در کاخانه‌های بزرگ و با ظرفیت بالا، این خط باید کامل باشد اما در کارگاه‌های کوچک‌تر ممکن است برخی فرآیندها دستی صورت گیرد. خط تولید رب گوجه فرنگی ساخت شرکت نویان صنعت ایرانیان، از ماشین‌آلات اتوماتیک و نیمه اتوماتیک مختلفی تشکیل شده است که هر کدام کارایی جداگانه‌ای دارند.

مراحل خط تولید رب گوجه فرنگی

خط تولید و بسته بندی رب گوجه فرنگی شامل دستگاه‌های مختلفی است که فرآیند تهیه رب گوجه را آسان‌تر و کم هزینه‌تر می‌کند. این خط تولید اتوماتیک بوده و در ظرفیت‌های متفاوتی طراحی و ساخته می‌شود. لازم به ذکر است خط تولید کامل رب گوجه فرنگی ساخت شرکت نویان صنعت ایرانیان با رعایت تمامی استانداردهای بهداشتی، فرآیند تهیه رب گوجه فرنگی را با سرعت و ظرفیت تولید بالا انجام می‌دهد.

دستگاه شستشوی گوجه فرنگی تمام استیل

برای شستشوی گوجه از دستگاه شستشوی صیفی‌جات استفاده می‌شود که با سیستم پمپ فشار آب کار کرده و به محصولات هیچ آسیبی وارد نمی‌شود. این دستگاه تمام استیل بوده و دارای دوش آبکشی نهایی بوده که آلودگی‌های روی محصولات را به طور کامل از بین می‌برد. این دستگاه به شکل وان‌های ششستشو طراحی شده که به صورت اتوماتیک گوجه ها را شستشو داده و در ظرفیت‌های مختلف تولید می‌شوند.

دستگاه شستشوی گوجه فرنگی

نوار سورت گوجه فرنگی

فرآیند بعدی که باید انجام شود، عملیات تفکیک و جداسازی است. گوجه ها در دستگاه سورتینگ بر اساس پارامترهایی مانند شکل، اندازه، رنگ و سلامت جداسازی شده و گوجه های نامرغوب و خراب و نرسیده از بقیه جدا می‌شوند تا رب گوجه فرنگی با بافت و کیفیت عالی تحویل دهد. در واقع این دستگاه جهت جداسازی، سورت و بازبینی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دستگاه آبگیر یا خردکن گوجه فرنگی

این مرحله اصلی‌ترین قسمت در خط تولید رب گوجه است  دستگاه رب گیر گوجه فرنگی صنعتی جهت آبگیری گوجه به کار می‌رود. این دستگاه معمولا در پایان، گوجه‌ها را رنده شده تحویل می‌دهد تا برای طبخ رب از آنها استفاده شود. تمامی گوجه‌ها بعد از شستشو، در داخل دستگاه آبگیر با توجه به ظرفیت آن ریخته می‌شوند و سپس دستگاه آبگیر گوجه فرنگی با استفاده از نیروی موتور تیغه‌ها را به حرکت در می‌آورد و در نهایت گوجه‌فرنگی‌ها به یک ماده بسیار مناسب و نرم شده تبدیل می‌شوند.

دستگاه آبگیر گوجه فرنگی

دیگ پخت رب گوجه فرنگی

کاربرد دستگاه پخت رب گوجه فرنگی در تولید رب در مرحله غلیظ شدن رب (تغلیظ) می‌باشد. پس از شستشو و صاف کردن گوجه فرنگی های رسیده، آب آنها وارد دستگاه‌های تغلیظ می‌شود. در این مرحله آب گوجه بخار می‌شود تا اینکه به غلظت کافی برسد. به عبارتی دستگاه پخت رب بعد از اینکه آب گوجه فرنگی‌ها را تحویل گرفت از راه زیاد شدن دما آن را غلیظ می‌کند و به این روش رب تهیه می‌شود.

در مرحله بعدی رب گوجه تهیه شده داخل مخزن نمک‌زنی می‌شود و از آنجا با پمپ غلیظ‌کش داخل دستگاه پاستوریزاتور می‌شود و بعد از انجام دادن عملیات پاستوریزاتوری محصول را بسته بندی می‌کنند. سپس رب را درون قوطی می‌ریزند و توسط دستگاه اتوکلاو عبوری قوطی‌های رب را استریل و پاستوریزه می‌نمایند.

بسته بندی

بسته بندی رب به صورت فله‌ای و یا داخل شیشه و قوطی انجام می‌شود. برای بسته بندی داخل قوطی یا شیشه می‌توانید از دستگاه پرکن مایعات استفاده کنید. این دستگاه به صورت کاملا اتومات رب را داخل ظروف مورد نظر بسته بندی می‌کند.

بسته بندی رب گوجه فرنگی

قیمت خط تولید رب گوجه فرنگی

قیمت تمام شده برای راه اندازی خط کامل تولید رب گوجه به عوامل و پارامترهای زیادی بستگی دارد. مهم‌ترین این پارامترها عبارت‌اند از حجم و ظرفیت تولید شما. به عبارتی ظرفیت دستگاه‌ها، اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک بودن آنها و نوع بسته بندی در تعیین قیمت نهایی این خط تولید تاثیر بسزایی دارد. شما هر ظرفیت تولیدی که نیاز دارید، می‌توانید به مجموعه ما سفارش داده و اقدام به خرید کنید. همچنین شما می‌توانید با توجه به بودجه خود خط تولید رب گوجه خانگی راه بیاندازید. به همین منظور مقاله ای کامل درباره «راه اندازی کارگاه تولید رب خانگی» آماده کرده‌ایم.

برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر و تکمیلی درباره این خط تولید و یا استعلام قیمت می‌توانید حضوری مراجعه کنید و یا از طریق شماره تلفن‌های درج شده در سایت با کارشناسان ما تماس بگبرید و از مشاوره رایگان استفاده کنید.

 

5/5 - (6 امتیاز)

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *