فروش اقساطی محصولات نویان صنعت ایرانیان
خانهدستگاه ها دستگاه سیل حرارتی

دستگاه سیل حرارتی

2 اردیبهشت 1402
2 1414
دستگاه سیل حرارتی

برای سیل کردن ظروف پلاستیکی یک‌ بار مصرف با جنس‌ pp در شکل‌های مختلف از جمله گرد، بیضی، چهارگوش و… از دستگاه سیل استفاده می‌شود.

فرآیند سیل کردن در این دستگاه به وسیله المنت و حرارت انجام می‌شود. سلفونی که جهت پرس کردن درب ظروف مورد استفاده قرار می‌گیرد، می‌تواند سلفون شفاف یا چاپ شده و فویل آلومینیوم باشد. بدین صورت که سلفون یا فویل آلومینیوم به وسیله حرارت تولید شده از المنت‌های برقی به روی دهانه ظرف پرس می‌شود.

دستگاه سیل حرارتی ظروف در انواع و مدل‌های متفاوت در ظرفیت و ابعاد مختلف براساس موارد درخواستی کارفرما به صورت سفارشی طراحی و ساخته می‌شود.

از این دستگاه برای بسته بندی انواع مواد غذایی و بهداشتی و صنعتی به صورت لیوانی، دبه، جار و … استفاده می شود که در زیر به چند مورد اشاره کرده ایم:

– انواع مواد غذایی: گوشت، مرغ، سوسیس و کالباس و … 

– انواع نوشیدنی، آب معدنی، لبنیات، شیر لیوانی و …

– انواع شکلات، پاپ کورن، شیره انگور، ارده و …

– انواع محصولات بهداشتی و صنعتی :مانند وازلین، کرم، ژل شستشو، گریس و …

– انواع سالاد و دسر: زیتون، سالاد الویه، سالاد فصل و …

 

امکانات دستگاه سیل حرارتی

  • دارای تیغ با جنس آلمانی جهت برش
  • سیستم ضایعات جمع کن
  • دارای پدال مخصوص جهت برداشتن ظروف از قالب ها با موتور 37 صدم کیلووات
  • رنگ بدنه کوره ای استاتیک نقره ای
  • سهولت در تعويض قالب در كمترين زمان ممكن
  • امکان نصب تاریخ‌زن طبق سفارش
  • دارای سیستم plc و مانیتورینگ جهت کنترل عملیات دستگاه/ مجهز به پنل کنترل
  • قابلیت تزریق گاز ازت به منظور بالا بردن ماندگاری محصول در صورت سفارش
  • قابلیت باز و بسته شدن رول به صورت اتوماتیک
  • مجهز به سنسور الکترونیکی و سیستم چشمی
  • امکان ساخت در مدل‌های 4 قالب، 8 قالب و قالب‌های خاص طبق سفارش
  • مجهز به تابلو برق مجزا جهت کنترل دما و زمان
  • دوخت توسط اتو
عنوان جزییات
ابعاد دستگاه  120 (طول) * 120(عرض) * 160(ارتفاع) سانتی متر
وزن  200 – 150 کیلوگرم
نوع سیستم دستگاه  الکترومکانیکی
سرعت دستگاه  10- 15 بسته در دقیقه
برق مصرفی  تک فاز: 220 ولت / سه فاز :380 ولت
جنس بدنه  فلزی  (در صورت سفارش مشتری می‌تواند تمام استیل باشد.)
جنس تیغه برش  استیل
مدل قالب دستگاه  لیوانی/ چهارگوش/ بیضی و… (امکان ساخت در مدل‌های ۴ قالب و قالب‌های خاص طبق سفارش)
نوع قالب دستگاه  کشویی / خطی یا ریلی / روتاری

 

انواع دستگاه سیل حرارتی

دستگاه سیل حرارتی از نظر ظرفیت بسته بندی، برق مصرفی و امکانات و قابلیت‌های دستگاه به مدل‌های مختلف تقسیم می‌شود. هر کدام از این مدل‌ها ویژگی‌های فیزیکی و مکانیکی مخصوص به خود را دارند که در جای خود بهترین انتخاب هستند.

دستگاه سیل حرارتی رومیزی

دستگاه سیل رومیزی ابعاد کوچک‌تری داشته و قابل استفاده در فضاهای کوچک و کارگاهی، حتی فروشگاه‌ها و تولیدی‌های کوچک و بزرگ می‌باشد. این دستگاه برای بسته بندی با ظرفیت و تناژهای کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. اپراتورهای تازه‌کار و تولیدی‌های کوچک بیشترین استقبال را از این نوع دستگاه سیل دارند.

دستگاه سیل حرارتی خطی

دستگاه سیل حرارتی خطی در خطوط تولید صنعتی، کارگاه‌های صنعتی و بزرگ و کارخانجات به صورت تمام اتوماتیک و در ظرفیت‌ها و سرعت تولید بالا بکار گرفته می‌شود. این دستگاه با توجه به نیاز مشتری در مدل های سیل خطی تک لاین، دو لاین، سه لاین و … ساخته شده و محصولات با قرار گرفتن روی تسمه نقاله یا ریل به سمت قالب داخل دستگاه هدایت می شوند، بعد از اتمام سیل ظروف از طریق ریل به بیرون انتقال داده می‌شوند.

دستگاه سیل حرارتی دستی

این دستگاه برای کسب و کارها و تولیدی‌های کوچک مناسب بوده و برای بسته بندی در منزل مناسب‌ترین گزینه است. دستگاه سیل حرارتی دستی برای تیراژهای پایین مناسب است و نسبت به انواع دیگر سیل‌ها با قیمت بسیار مناسب و اقتصادی عرضه می‌شود. چرا که هم مصرف برق بسیار پایینی داشته و وزن دستگاه هم بسیار سبک است. به دلیل وزن کم به راحتی قابل حمل بوده و در هر نقطه‌ای قابل استفاده می‌باشد.

دستگاه فرم سیل

این نوع سیل حرارتی دستگاهی با ابعاد بزرگ و طراحی پیچیده و دقیق است که کاملا اتوماتیک و خودکار فرآیند بسته بندی محصول از ساخت قالب، پر کردن، بسته بندی، درب بندی، لیبل زنی، تاریخ و قیمت زنی و انبار کردن را انجام می‌دهد.

دستگاه سیل حرارتی روتاری

سیل روتاری دارای تیغ‌های برش خیلی تیز و سفارشی می‌باشد. در دستگاه سیل روتاری قالب دستگاه به شکل چرخشی و گردان و مطابق با شکل و اندازه ظرف مورد نظر طراحی و ساخته می‌شود و برای ظرفیت‌های نسبتا بالا یا تیراژ متوسط استفاده می‌شوند. بر روی سیل‌های روتاری می‌توان انواع پرکن را نصب کرد که البته نوع پرکن بستگی به محصولات دارد. این دستگاه نسبت به بقیه انواع سیل ها مزایایی دارد که عبارت اند از:

  •  سرعت بالای دستگاه
  • سیل کردن همزمان چندین ظرف
  • مجهز به نمایشگر لمسی جهت انجام تنظیمات مربوط به درجه حرارت و زمان سیل
  • مجهز به چشم الکترونیکی
  • سنسور جهت تنظیم سلفون

 

دستگاه سیل حرارتی روتاری

سیل حرارتی روتاری

عملکرد دستگاه سیل حرارتی

اساس عملکرد این دستگاه، فشار و حرارت است، به این صورت که ظروف یک‌بار مصرف درون دستگاه قرار می‌گیرند و سپس توسط هولدر به داخل دستگاه می‌روند. در نهایت با استفاده از المنت حرارتی و پرس، قالب بالایی دستگاه سلفون را به دهانه ظرف چسبانده و سپس تیغه برش دور تا دور ظرف را برش زده و پلاستیک‌ها یا به عبارتی سلفون‌های اضافی بسته بندی که در اطراف محصول قرار گرفته‌اند را جدا می‌کند. در واقع فشار و حرارت المنت باعث می‌شود کاور اضافی اطراف محصول از بین برود. این عمل به صورت اتوماتیک یانیمه اتوماتیک انجام می‌گیرد. پس از انجام عملیات بسته بندی ظرف به بیرون از دستگاه هدایت شده و از دستگاه خارج می‌شود.

خرید دستگاه سیل حرارتی

پیش از خرید دستگاه سیل حرارتی به اتوماتیک، نیمه اتوماتیک یا دستی بودن دستگاه توجه کنید. همچنین بهتر است مشخص کنید که برای بسته بندی در تیراژ پایین می‌خواهید یا بسته بندی در مقیاس صنعتی. نویان صنعت ایرانیان دستگاه ها را بر اساس ظرفیت تولیدی و سفارش کارفرما به صورت اختصاصی طراحی و تولید می کند. این دستگاه امکان اضافه کردن تاریخ زن و نیز سیستم تزریق گاز ازت را دارد که باید پیش از اقدام برای خرید بر اساس نیاز کسب و کار خود و بودجه ای که در نظر گرفته‌اید مناسب ترین دستگاه را خریداری کنید.

 

قیمت دستگاه سیل حرارتی

قیمت دستگاه‌های بسته بندی سیل بسیار متفاوت است، چرا که انواع مختلفی از این نوع دستگاه‌ موجود می‌باشد. عوامل زیر در تعیین قیمت دستگاه سیل حرارتی تاثیرگذارند:

  • تکنولوژی به کار برده شده در آن بر اساس نوع دستگاه که در بالا شرح داده شد
  • نوع دستگاه (اتوماتیک، نیمه اتوماتیک و یا دستی بودن دستگاه)
  • سرعت تولید (بستگی به تعداد قالب ها و نوع دستگاه دارد)
  • توان ظرفیتی دستگاه

از آنجایی که خطوط تولید و بسته بندی مواد مختلف نیاز به توان ظرفیتی متفاوتی دارند، همچنین تجهیزاتی که بر روی این ماشین‌آلات قابل نصب است بستگی به نیاز و درخواست کارفرما دارد، بنابراین قیمت‌ها بسیار متنوع می‌باشد. جهت اطلاع از قیمت دقیق این دستگاه و  نحوه سفارشی سازی دستگاه بر اساس درخواست شما، با ما تماس بگیرید. همکاران ما در بخش مشاوره و پشتیبانی آماده ارائه اطلاعات و نیز پاسخ‌گویی به سوالات شما عزیزان می‌باشند.

 

5/5 - (1 امتیاز)

نظرات کاربران

2 پاسخ به “دستگاه سیل حرارتی”

  1. مهوشی گفت:

    من می میخوام ماندگاری محصولاتم رو بالا ببرم.تزریق گاز ازت کافیه یا نه؟ و اینکه با تزریق گاز ماندگاری محوصلات چقدر بالا میره؟ تا چند روز؟

  2. وحید امری گفت:

    چطور بفهمم کدام نوع سیل مناسب کار منه؟ یا بهتره از چه مدل ظرفی استفاده کنم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *