فروش اقساطی محصولات نویان صنعت ایرانیان
خانهمقاله همه چیز درباره بسته بندی خرما

همه چیز درباره بسته بندی خرما

17 مرداد 1400
0 862
همه چیز درباره بسته بندی خرما

معرفی صنعت خرما

خرما یکی از باقدمت ترین میوه های شناخته شده است و با توجه به خواص شگفت انگیز و فواید غیرقابل شمارش آن جایگاه به خصوصی بین مردم جهان پیدا کرده است و در نتیجه روز به روز افزایش تقاضای خرما در سراسر جهان را شاهد هستیم. در حال حاضر اکثر خرماها در کشورهای اسلامی مانند عراق، ایران، عربستان ، عمان و … تولید می شوند. کشور های اروپایی به دلیل شرایط آب و هوایی کشورشان این محصول را به صورت محدود تولید می کنند و این مقدار نیاز قاره اروپا را تامین نمی کند. از این رو ناگزیر به واردات خرما از کشورهای تولید کننده هستند. بسته بندی جذاب و لوکس تاثیر قابل توجهی در انتخاب این کشورها برای واردات خرما دارند.

در بازارهای جهانی علاوه بر کیفیت و طعم مواد غذایی صادر شده، نوع بسته بندی و همه مواردی که با ظاهر محصول در ارتباط هستند، برای خریداران بسیار اهمیت دارد و خریداران خرما علاقه دارند به سمت برندها و محصولاتی بروند که از بسته بندی شیک تر و زیباتری برخوردار هستند. هنگام ورود به فروشگاه های مواد غذایی بسته بندی های متنوعی را بین قفسه ها می بینید که با توجه به نیاز و سلیقه خود، قطعا یکی را انتخاب خواهید کرد. لازم به ذکر است که هر چقدر طراحی و بسته بندی محصول از جذابیت بیشتری برخوردار بوده و شکیل تر باشند نشان از موفقیت فروشنده خرما خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اهمیت بسته‌ بندی کالا و محصولات در چیست؟

بسته بندی خرما

اهمیت بسته بندی امروزه بر هیچ کس پوشیده نیست و می دانیم که بسته بندی صرفا برای محافظت از محصول نیست بلکه از دید بازاریابی و جذب مشتری اهمیت بسیار بالایی دارد. پیش از این، طرح و نوع بسته بندی یک محصول، چندان برای خریدار مهم نبود و اکثر محصولات با شکل و مدل های ثابت و تکراری به مردم ارائه می شدند. اما رفته رفته بسته بندی کالا و محصولات اهمیت زیادی پیدا کرده و بعلاوه مشتریان و خریداران بیش از هر چیز دیگری به زیبایی و ظاهر محصول یا کالایی که قصد خرید آن را دارند، توجه می کنند. از طرفی با توجه به شرایط موجود و شیوع ویروس کویید19 خرید مواد غذایی بسته بندی شده در بین مردم نیز افزایش یافته است.

بسته بندی خرما صادراتی

کشور ایران هم اکنون یکی از بزرگترین کشورهای تولیدکننده خرما در جهان محسوب می شود و همچین در زمینه صادرات نیز جزو 3 کشور با بیشترین میزان صادرات خرما در سطح جهان به حساب می آید. بنابراین برای عقب نماندن از رقبای قدرتمند جهانی و افزایش ارزش آن، بایستی توجه ویژه ای به بسته بندی خرما صادراتی داشته باشیم. در زمینه فروش و صادرات محصولات به ویژه محصولات غذایی همچون خرما، به منظور افزایش ارزش آن بایستی از بسته بندی ها و ظروف مناسب برای نگهداری خرما استفاده نمود. تولیدکنندگان این ماده غذایی باارزش متاسفانه هنوز به ارزش واقعی خرما واقف نیستند و خرما را خیلی ارزان‌تر از قیمت واقعی آن صادر می کنند. این در حالیست که تنها با یک بسته بندی اصولی و جذاب می توان بازار جهانی خرما را در دست گرفت.

طراحی بسته بندی خرما باید به نحوی باشد که علاوه بر حفاظت محصول از لحاظ بهداشتی، فیزیکی و شیمیایی طرح گرافیک و بسته بندی آن هم خاص باشد؛ تا هم توجه مشتریان داخلی و هم مصرف کنندگان و خریداران کشورهای دیگر را جذب کند. برای افزایش سطح نفوذ خود و نیز افزایش فروش چاره ای جز بهبود بسته بندی نداریم و برای خرمای صادراتی ناگزیر هستیم از بسته بندی لوکس استفاده کنیم.

انواع بسته بندی خرما

در یک دسته بندی کلی خرما به دو نوع تر و خشک تقسیم می شود. بسته بندی خرمای تر برخلاف خرمای خشک کمی پیچیده است. برای بسته بندی مدرن و صنعتی خرما از دستگاه های بسته بندی استفاده می شود که این نفت شیرین خاورمیانه را به رقابت با بسته بندی های مشابه خارجی بکشاند.

ذکر این نکته لازم است که بسته بندی خرما به صورت دستی، غیرحرفه ای و غیر اصولی بوده و نه تنها از مرغوبیت و کیفیت محصول می کاهد، در بازارهای جهانی نیز موقعیت و نتیجه مورد انتظار را کسب نخواهد کرد. با بسته بندی خرما، از نفوذ رطوبت به خرما جلوگیری شده و ماندگاری بیشتری به آن می دهد و از تغییر طعم و رنگ آن جلوگیری می کند.

بسته بندی خرما با توجه به خشک یا تر بودن آن، با دستگاه های بسته بندی متفاوتی انجام می شود. دستگاه بسته بندی توزین دار و بسته بندی سیل از جمله دستگاه هایی هستند که برای بسته بندی خرما مورد استفاده قرار می گیرند.

دستگاه بسته بندی توزین دار

خرمای خشک و نیمه خشک بر خلاف خرمای تر، حالت چسبندگی نداشته و می توان برای بسته بندی آن به صورت وزنی و داخل سلفون از انواع دستگاه های بسته بندی توزین دار استفاده کرد. دستگاه های توزین دار، دارای ترازوهای دقیق دیجیتالی بوده و توانایی بسته بندی خرما را در وزن های مختلف دارا می باشند. همچنین به جهت حفظ و ارتقاء کیفیت خرما و ماندگاری بیشتر آن، دستگاه های بسته بندی توزین دار شرکت نویان صنعت ایرانیان، دارای سیستم های تزریق گازهای نگهدارنده مانند ازت می باشند که در بسته بندی خرما مورد استفاده قرار می گیرند.

دستگاه بسته بندی فویل سیل حرارتی

این روش بسته بندی برای خرماهای تر با استفاده از ظروف پلاستیکی PP مورد استفاده قرار می گیرد. به این صورت که خرماها داخل ظرف پلاستیکی مورد نظر چیده شده و درون قالب دستگاه قرار میدهیم و سپس درب ظرف با استفاده از این دستگاه توسط نایلون سیل ( بسته ) می شود.

بسته بندی خرما داخل ظروف یکبار مصرف، مزایایی دارد از جمله :

  • حمل آسان ظرف خرما بدون اینکه محصول از ظرف بیرون بریزد.
  • ماندگاری بیشتر محصول
  • تازه ماندن محصول
  • در تماس نبودن محصول با اکسیژن

قیمت دستگاه بسته بندی خرما

قیمت دستگاه بسته بندی خرما به عوامل مختلفی از جمله ظرفیت بسته بندی آنها و سیستم دستگاه دارد. شرکت نویان صنعت ایرانیان سازنده انواع خط کامل پاکسازی ، فرآوری و بسته بندی خرما و همچنین دستگاه های بسته بندی خرما همراه با رعایت استانداردهای بین المللی می باشد. این دستگاه ها بنا به درخواست خریدار می تواند تمام اتوماتیک و یا نیمه اتوماتیک باشد. همچنین این شرکت خدمات ویژه ای را در زمینه خرید دستگاه بسته بندی خرما به صاحبین صنایع تولیدی ارائه می کند که از جمله این خدمات می توان به ارائه مناسب ترین قیمت دستگاه بسته بندی مواد غذایی تولید داخلی، آموزش نحوه استفاده از دستگاه ها، پشتیبانی و گارانتی و مشاوره راه اندازی خطوط تولید اشاره کرد. بنابراین اگر قصد خرید انواع دستگاه بسته بندی و راه اندازی خطوط تولید خود را دارید، می توانید با مشاورین شرکت تماس گرفته و پس از دریافت راهنمایی کامل در این زمینه دستگاه مورد نظر خود را خریداری کنید

امتیاز post

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *